Cursos Regulars

Mètode utilitzat

L'Entrenament Actoral que identifica la formació que es realitza a l'escola de teatre LA BOBINA és especialment, en la pràctica i aplicació al Mètode de Mijáil Txèkhov (Un dels grans transformadors de la interpretació del segle XX). Els conceptes de veritat i imaginació ludeixen directament a la capacitat d'arribar a ser autèntics artistes, de posseir cada creació personal, des de la veritat, des de l'autenticitat, des del aquí i l'ara, des del sentit comú i des del sentiment.

El treball de l'actor és reflectir la vida i la seva eina és el seu cos, la seva veu, les seves emocions i el seu intel·lecte. L'actor deu donar vida als seus personatges connectant amb la seva imaginació i amb la seva capacitat d'observació i escolta de l'intern i l'extern, coneixent la veritat, la sinceritat i la història d'aquells personatges als quals vol interpretar. L'actor ha de comprendre i connectar amb l'autèntic, orgànic i emocional dels personatges (de les persones que vol interpretar) i així l'actor arriba a intengrar al personatge en el seu cos i aconsegueix humanitzar la seva interpretació des de "l'aquí i ara" des de "la veritat". És en aquest moment quan es crea una unitat entre l'actor i el seu personatge. Són una sola persona.

Part de l'aprenentatge i docència dels nostres alumnes està basat en un rigorós estudi elaborat íntegrament pels docents de LA BOBINA i per diferents professionals del mitjà audiovisual i teatral. L'objectiu d'aquest estudi és que l'actor sigui capaç de controlar els diferents registres / energia de l'actuació: Càmera i Teatre. Estudi exclusiu, només impartit a LA BOBINA – Centre de Formació Actoral –.

Durant el curs per a teatre, cinema i tv a l'escola La Bobina s'aplicaran també exercicis d'altres mestres:

· Uta Hagen: Defineix els objectius que ha de perseguir un actor y proporciona les técniques específiques per aconseguir-ho. Així planteja endinsar-se en els sentits físics i en la propia psicología per oferir una bona interpretació, i proposa exercicis que permeten recrear emocions autèntiques en escena. 

· David Mamet: Apel·la al coratge que requereix mostrar-se en escena com a acte en si, sense afegits. Proposa noves fromes de valorar i apropar-se a un personatge, de treballar un text, d'enfocar els assajos i les audicions i de sobreviure, amb el màxim seny, en el negoci de la interpretació conservant i protegint tant la dignitat personal com el compromís actoral.

· Tony Barr: Respectat professor d'art dramàtic. Enfoca el seu estudi en el treball de l'actor davant la càmera i entre les seves moltes anotacions ens podem quedar amb aquesta: "Com més pensa un actor, menys sentirà. Pensar és per a la preparació del paper; escoltar i sentir per a l'actuació". Proposa un estudi d'exercicis d'escolta, assimilació i devolució.

· Jersey Grotowsky: Mestre del teatre físic - corporal. El treball de Grotowsky el porta a penetrar cada vegada més profundament al món interior de l'actor, fins al punt en què aquest de ser actor per convertir-se en l'home essencial. Per això es requereixen tots i cadascun dels elements dinàmics del drama, de manera que es pugui esprémer cada cèl·lula del cos perquè reveli els seus secrets. 

· Michael Shurtleff: Actuar és primordialment un acte de comunicar. No és suficient amb que l'actor senti, si no aconsegueix comunicar aquest sentiment. Si aquest sentiment no aconsegueix transmetre's a l'altre personantge sobre l'escenari, no serveix de res. La comunicació és un cercle i no una via d'un sol sentit. Els actors de major èxit són aquells que aconsegueixen comunicar a l'altre el que estan sentint. 

· Matthias Alexander: Tècnica Alexander. Treballa en la cerca de l'equilibri de la persona, entre el cos i la ment, veient la persona com una unitat. 

· Peter Brook: Reconegut director de teatre, pel · lícules i òpera. És un dels directors més importants i de gran influència dins del teatre contemporani. Buscava allò que atorga vida a una forma de cultura, el que hi ha al darrere de la cultura mateixa, pel que considerava que l'actor necessitava apartar-se dels estereotips de la seva pròpia cultura, treballant al marge dels sistemes bàsics de comunicació compartits basats en paraules compartides, codis i hàbits culturals. 

· Jacques Lecoq: Un dels referents més importants del teatre de gest. Actor, mim i mestre. Una part important del seu treball de recerca actoral la va dedicar a l'estudi de la màscara; especialment la màscara neutra; donant així primacia a la gestualitat corporal sobre l'expressió verbal. El seu estil d'actuació va apuntar a aconseguir una major interacció amb el públic, un ús més complet de l'espai escènic, i una prioritat d'acció física per sobre de la paraula. 

· Yoshi Oida: Actor i director de teatre i cinema. Influenciat pel teatre Noh i diferents tradicions japoneses. Aplica els seus ensenyaments orientals al teatre occidental. Sobre l'escenari, t'has de comportar com un ésser humà i per fer-ho, has de seguir un camí concret.

· Pina Bausch: Pionera del teatre-dansa i la dansa expressionista alemana. Ballarina, professora i coreògrafa.

· Konstantín Stanislavski: Només en la seva segona etapa: Mètode de les Accions Físiques. Quan tu sents una emoció, el teu cos es posiciona amb aquesta. Per tant, amb la posició del cos, pots descobrir les teves emocions. L'emoció es descobreix a partir de l'acció. 

· Rudolph Von Laban: Mestre de dansa moderna, creador de la “labanotació”, de text del moviment en el qual es poden registrar les postures del moviment humà dins d'un espai i un ritme.

· Moshé Feldenkrais: Científic i creador del mètode Feldenkrais o autoconsciència a través del moviment, en el qual s'estudia la relació que hi ha entre el moviment corporal amb la manera de pensar, sentir, aprendre i actuar. Augmenta la facilitat en el moviment i el plaer de moure al expandir l'autoconsciència.

· Blandine Calais: Ballarina, mestra i fisioterapeuta. Especialista en anatomia aplicada al moviment.

· Tècniques de dansa: Tècnica Graham (treball de contract-release), Limon (treball de suspensió-caiguda), Release (treball de terra) Cunningham (treball d'espai), ...